برای تهیه دوره ها و فایل ها، ویژه استخدامی و استفاده از تخفیفات کلیک کنید. مشاهده تخفیفات

جزوه مخصوص گزینش استخدامی آموزش و پرورش ( استخدامی – فرهنگیان)

گزینش یکی از مراحلی است که هر داوطلب برای استخدام در ارگان‌های دولتی باید پشت سر بگذارد. گزینش شامل مراحل تحقیقات محلی، آزمایش و مصاحبه گزینش می‌باشد. وزرات آموزش و پرورش نیز به‌عنوان یک ارگان دولتی برای پذیرش نیروهای جدید خود از طریق آزمون‌های سراسری نظیر کنکور و پذیرفتن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بصورت رسمی – آزمایشی و یا از طریق آزمون‌های استخدامی فراگیر به صورت پیمانی که توسط سازمان اداری استخدامی پشتیبانی می‌شوند، نیاز است تا افراد پذیرفته شده را گزینش کند. افراد پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری مراحله مصاحبه تخصصی، گزینش و آزمایشات را همزمان با هم پشت سر می‌گذارند ولی در آزمون‌های استخدامی روال به این صورت است که بعد از قبولی در مرحله اول که آزمون علمی می‌باشد، افراد برای بررسی مدارک و مصاحبه تخصصی پذیرش می‌شود؛ سپس بعد از ارسال نتایج به سازمان سنجش، نتایج نهایی آزمون و پذیرفته شدگان نهایی از طریق سایت سنجش معرفی می‌شوند تا سایر مراحل که شامل گزینش می‌باشد را پشت سر بگذارند.

گزینش آموزش و پرورش شامل چه مواردی است؟

گزینش شامل مرحله مصاحبه عقیدتی، سیاسی و همچنین بررسی و تحقیقات محلی است. همزمان با این مرحله آزمایشات تخصصی نیز باید توسط افراد انجام شود تا از لحاظ بدنی و جسمی و روانی سلامت کامل در راستای معلم شدن را داشته باشند. در مصاحبه گزینش سوالات زیادی در ارتباط با خودتان، خانواده، دوستان، آشنایان و … سوال می‌شود. برخی سوالات در ارتباط با اعتقادات دینی، مذهبی و کارهای فرهنگی شما است، برخی از سوالات هم سیاسی و مسائل روز. مدت زمان انجام مصاحبه معمولا بین 15 تا 45 است. آیا شما برای این مرحله آماده هستید؟

 

برای مرحله گزینش چه کتاب‌هایی را مطالعه کنیم؟

در این مرحله شما باید تسلط روی احکام و مسائل سیاسی به روز داشته باشید. کتاب‌های زیادی در بازار با این عناوین وجود دارد، ولی معمولا کتاب‌ها بدلیل اینکه از مدت چاپ و نشر آن‌ها مدت زیادی گذشته است در ارتباط با مسائل سیاسی ممکن است بروز نباشند. از این‌رو وب سایت دبیر تربیت بدنی تصمیم به جمع‌بندی یک جزوه کامل و به‌روز برای این مرحله گرفته است که شما با مطالعه این جزوه می‌توانید به تمام مسائل مرتبط با گزینش آگاه شوید و به آن‌ها پاسخ دهید.

 

فایل گزینش آموزش و پرورش شامل چه مورادی است؟

این فایل بصورت pdf می باشد و شامل مسائل احکام و سیاسی روز به صورت سوال و جواب است. شما در زیر می توانید چند صفحه از این جزوه را مشاهده کنید.

برای تهیه این فایل چه کاری باید انجام دهم؟

روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

برای تهیه فایل مصاحبه و گزینش مخصوص کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

دوستانی که فایل را تهیه کرده‌اند جهت کمک و راهنمایی سایر دوستان در تهیه این فایل در قسمت نظرات، نظر و امتیاز خود را ثبت کنند.

محمد خسروی

63 مطلب منتشر شده

دبیر تربیت بدنی؛ کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی

درباره این مطلب نظر دهید !