برای تهیه دوره ها و فایل ها، ویژه استخدامی و استفاده از تخفیفات کلیک کنید. مشاهده تخفیفات

  • 4.5

لزوم استخدام و جذب نیروی متخصص تربیت بدنی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

 

 

 

جناب آقای دکتر نوری، وزیر محترم آموزش و پرورش

جناب آقای دکتر ستاری فرد، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش

با سلام و احترام؛

با عنایت به این مسئله که آزمون های استخدامی هر ساله برگزار می شود، و روشی بسیار کارآمد جهت جذب نیروهای جوان و پر انگیزه از فارغ التحصیلان سایر رشته ها در سازمان آموزش و پرورش می باشد. امسال نیز در تاریخ 10 اسفند 1401 دفترچه استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش در وبگاه سازمان سنجش قرار گرفت. پس از بررسی دفترچه راهنما، نبود رشته تربیت بدنی در این دفترچه بسیار به چشم می آمد.

با توجه به اینکه ورزش و تربیت بدنی در سند تحول بنیادین از جایگاهی ویژه برخوردار است و نحوه تحقق اهداف نظام آموزشی در تربیت جسمی و روحی دانش‌آموزان یکی از مسائل مهم و سرنوشت‌سازی است که از گذشته مورد توجه بوده و هست. این نیاز کاملا مشهود است که مدارس ابتدایی نیاز به نیروی متخصص تربیت بدنی دارند.

تجربه سالیان گذشته به صورت عینی نشان دهنده این است که درس تربیت بدنی، همانند سایردروس مانند ریاضیات، فیزیک و شیمی نیاز به آموزش و تدریس توسط متخصصان و افراد آموزش دیده خود دارند. تدریس ساعت  درس تربیت بدنی نیز می‌طلبد که به کارشناسان مربوطه سپرده شود. یعنی دانش‌آموختگانی که سال‌ها در این زمینه تلاش بی‌وقفه داشته‌اند. افراد با انگیزه که در بهترین دانشگاه های این کشور تحصیل کرده اند.

تجربیات تلخ گذشته را باید دید و تصمیم درست گرفت، پیامدهای عدم حضور متخصصین این رشته را باید دید و درس گرفت، اینکه چگونه این درس از چرخه اهداف آموش و تحقق بند ۱۰ از فصل دوم سند تحول بنیادین دور خواهد شد، را باید دید و کاری کرد.

برخي كارشناسان تربيت بدني بر لزوم حضور پر رنگ متخصصين ورزش در مدارس ابتدايي تاكيد مي‌كنند و معتقدند: كمبود نيروهاي متخصص ورزشي در مدارس به خصوص مقاطع ابتدايي موجب بروز مشكلاتي نظير ناهنجاري‌هاي قامتي در دانش آموزان خواهد شد. اوقات ورزش و تربيت بدني در مدارس ابتدايي،فرصتي براي بالندگي، نشاط و پويايي دانش آموزان است.همچنين فرصتي است كه مي‌توان ساختاربدني دانش‌آموزان رابراساس آموزش‌هاي صحيح به‌بهترين وجه‌شكل‌داد تادرآينده جواناني شاداب و سالم داشته باشيم. از سوي ديگر تدريس درس تربيت‌بدني به وسيله معلمين غيرمتخصص، احتمال آموزش ناصحيح مهارت‌هاي حركتي به دانش‌آموزان را زياد مي‌كند و تجربه نيز نشان داده است كه چنانچه مهارت‌ها به صورت غلط آموخته شوند، اصلاح آن‌ها درمراحل بالاتر سني كاري بسيار دشوار و گاهي غيرممكن مي‌شود ضمن اين كه به دليل عدم يادگيري صحيح در دوران كودكي، ذوق ورزش كردن در جواني نيز از بين مي‌رود و اين امر زياني براي عمومي كردن ورزش كشور خواهد بود به همين دليل بهره‌گيري از معلمين متخصص در رشته تربيت بدني از ضروريات و لازمه درس تربيت‌بدني مدارس مي‌باشد.

جناب دکتر ستاری فرد، شما بعنوان یک فرد تحصیل کرده در مقطع دکترای تربیت بدنی، بیش از هر شخص دیگری اهمیت موارد فوق الذکر را درک می کنید، به همین منظور از شما بزرگوار، پیگیری لازم جهت تخصیص کد شغل مرتبط در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1401 را تقاضا داریم.

امید جهت پیشبرد اهداف تربیت بدنی و علوم ورزشی در آموزش و پرورش

از طرف جمع فارغ التحصیلان تربیت بدنی  و علوم ورزشی

 

نظر و حمایت خود را در قسمت نظرات بیان کنید.

 

لینک حمایت پوش در خبرگزاری فارس (روی تصویر کلیک کنید.)

 پیگیری انجام شده خبرگزاری فارس در زمینه درخواست فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

 

اینجا بخوانید.

 

 

 

 

 

محمد خسروی

63 مطلب منتشر شده

دبیر تربیت بدنی؛ کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی

درباره این مطلب نظر دهید !