برای تهیه دوره ها و فایل ها، ویژه استخدامی و استفاده از تخفیفات کلیک کنید. مشاهده تخفیفات

مفاد و ضرایب دروس در آزمون کارشناسی ارشد رشته های زیر مجموعه علوم ورزشی تغییر یافت

به پیشنهاد کارگروه تخصصی برنامه ریزی و گسترش علوم ورزشی، مفاد و ضرایب دروس در آزمون کارشناسی ارشد رشته های زیر مجموعه علوم ورزشی تغییر کرد

به پیشنهاد کارگروه تخصصی برنامه ریزی و گسترش علوم ورزشی، شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در هجدهمین جلسه خود در تاریخ 1400/04/26 با ایجاد اصلاحاتی در مفاد و ضرایب دروس آزمونی و همچنین رشته-گرایش های زیرمجموعه علوم ورزشی در آزمون کارشناسی ارشد موافقت کرد.
بر اساس این مصوبه، 3 درس «تاریخ تربیت بدنی و ورزش»، «مبانی روانی اجتماعی تربیت بدنی و ورزش» و «روانشناسی ورزشی» به مفاد آزمون کارشناسی ارشد برخی رشته های زیر مجموعه علوم ورزشی اضافه شد.

دکتر هادی روحانی، عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دبیر و عضو کارگروه تخصصی علوم ورزشی، با اعلام این خبر افزود: این دروس با توجه به اینکه، رشته جامعه شناسی ورزشی نیز به زیرمجموعه رشته های علوم ورزشی، اضافه شد و همچنین، ضرورت تمایز دادن رشته های روانشناسی ورزشی و رفتار حرکتی از یکدیگر، لازم بود که این دروس نیز به مفاد دروس آزمون اضافه شود. البته ضریب تاثیر این دروس در رشته های مختلف متفاوت می باشد و در بقیه رشته های نیز صفر می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین، عناوین برخی رشته ها و گرایش ها نیز تغییر یافته و برخی از گرایش ها حذف شده اند. معاون برنامه ریزی دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت عتف، عنوان کرد، این تغییرات برای آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 اجرایی خواهد شد.

منبع: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

محمد خسروی

63 مطلب منتشر شده

دبیر تربیت بدنی؛ کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی

درباره این مطلب نظر دهید !