برای تهیه دوره ها و فایل ها، ویژه استخدامی و استفاده از تخفیفات کلیک کنید. مشاهده تخفیفات

  • 4.8

مسابقات ورزشی دانش آموزی سال تحصیلی 1402-1403

مسابقات ورزش دانش آموزی یکی از مهمترین و پرطرفدارترین فعالیت‌های بین دانش آموزان است. این مسابقات به عنوان یک فرصت عالی برای ترویج سلامتی، همکاری، رقابت قابل اعتماد و رشد فردی و اجتماعی دانش آموزان شناخته می‌شوند. این رویدادها در توسعه فیزیکی و روحی دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارند.

در مسابقات ورزشی دانش آموزی، معمولاً مختلف رشته‌ها و رقابت‌های ورزشی شامل فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، شنا،دو و میدانی و دیگر رشته‌های ورزشی مهم قرار می‌گیرند. این مسابقات معمولاً در سطح مدرسه، شهر، استان و کشور برگزار می‌شوند.

 

مسابقات ورزش دانش آموزی سال 1402 -1403

این مسابقات نیز امسال در رشته های مختلف در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار می شود. در زیر جدول این رشته های ورزشی  را مشاهده می کنید.

 

مسابقات ورزش دانش آموزی متوسطه دوم سال 1402-1403

مسابقات ورزش دانش آموزی مقطع ابتدایی و متوسطه اول سال 1402-1403

شرایط سنی و تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات ورزشی دانش آموزی دوره دوم متوسطه – سال تحصیلی 1402-1403

شرایط سنی و تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات ورزشی دانش آموزی دوره دوم ابتدایی – سال تحصیلی 1402-1403

شرایط سنی و تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات ورزشی دانش آموزی دوره اول متوسطه – سال تحصیلی 1402-1403

توجه: در خصوص برگزاری مسابقات مرحله کشوری برنامه 100در صد در رشته فوتسال (پسران) و داژبال (دختران) در دوره های مختلف تحصیلی، پس از تصویب و ابلاغ شیوه نامه مربوطه، متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

نکات مهم در برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور در سال تحصیلی 1402-1403

  1.  دانش آموزان عضــو تیم های ورزشی می بایست در سال تحصیلـی 1402-1403 مشغــول به تحصیل باشند وکلیه دانش آموزان ثبت نام شده در سامانه سیدا اعم از دانش آموزان مدارس عادی، شهری، روستایی و عشایری، دانش آموزان مدارس استعداهای درخشـان (سمپاد) و ،…. به شرط رعایت شرایط سنـی و دوره تحصیلــی مندرج در جــداول بالا حق ثبت نام و شرکت در مسابقات ورزشی سال تحصیلی 1402-1403 را دارا می باشند.
  2. توجه ویژه و رعایت مفاد دستورالعمل های فنی، انضباطی و فرهنگی در اعزام تیم ها مورد تاکید می باشد.
  3. ملاك برگزاری مسابقات در رشته های استان منتخب وکانون منتخب ، رده سنی و دوره تحصیلی می باشد.
  4. هر دانش آموز می تواند در مسابقات سطح منطقه/ناحیه/شهرستان حداکثر در دو رشته تیمی و دو رشته انفردای و در سطوح استان و کشوری، در یک رشته تیمی و یک رشته انفرادی شرکت نماید.
  5. تیم های شرکت کننده در مسابقات سطح ناحیه/منطقه/شهرستان، استان و کشوری می بایست از طریق سامانه سیدا (sida.medu.ir) نسبت به ثبت نام اعضا اقدام نمایند.
  6. عکس دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات ناحیه/ منطقه / شهرستان، استان و کشور می بایست قبل از برگزاری مسابقات جهت صدور کارت شرکت در مسابقه توسط مدیر مدرسه در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه با همکاری حوزه فناوری اداره بارگذاری شود.
  7. گواهی تحصیلی دانش آموزان می بایست دارای عکس اسکن شده ، بارکد و از طریق سامانه سیدا صادر گردیده باشد.
  8. ملاك پذیرش استان ها در مسابقــات کشوری منوط به برگزاری جشنواره ورزشـی دوره ابتدایی و مسابقات ورزشی دوره های متوسطه در سطوح مدرسه و منطقــه/ ناحیه/شهرستان ، همچنین ارائه گزارش های مربوطه به فدراسیـن ورزش دانش آموزی خواهد بود.
  9. کلیه عوامل فنی و اجرایی اعزامی به مسابقات شامل مربیان، سرپرستان و داوران باید از کارکنان رسمی یا پیمانی وزارت آموزش و پرورش و شاغل در سال تحصیلی 1402-1403 در استان مربوطه باشند . استفاده از نیروی آزاد (به عنوان مربی/سرپرست/داور) در تمامی مراحل برگزاری مسابقات ورزشی منطقه/ناحیه/شهرستان/ استان و کشور ممنوع می باشد.
  •  استفاده از نیروی آزاد به عنوان سرپرست در همه مراحل مسابقات در ناحیه/منطقه/شهرستان/استان و کشـور ممنوع می باشد.
  • برای مدارس غیرانتفاعی استفاده از مربیان آزاد صرفا در مرحله منطقه/ناحیه/شهرستان و منوط به رعایت دستورالعمل های مربوطه (دارا بودن تاییدیه گزینش و ابلاغ همکاری با مدرسه غیر انتفاعی) و اخذ مجــوز از معاونت پرورشی و تربیت بدنی و تاییدیه حراســت اداره/مدیریت می باشد.

10. دانش آموزان اتباع خارجی دارای اقامت مجاز 0کارت اقامت دائم یا موقت) که در مدارس رسمی روزانه به صورت قانونی ثبت نام نموده باشند درصورت احراز شرایط مورد نیاز می توانند در کلیه سطوح مسابقات تا مرحله کشور شرکت نمایند. تیم ها می توانند حداکثراز 2 بازیکن اتباع خارجی استفاده نمایند منوط به این که این بازیکنان در مدارس ثبت نام کرده و دارای گواهی اشتغال به تحصیل عکسدار اسکن شده سیدا باشند.

11. دانش آموزان مدارس بزرگسال(شبانه) و از راه دور نمی توانند در مسابقات شرکت نمایند. ملاك شرکت دانش آموزانی که از جهش تحصیلی استفاده نموده اند، پایه تحصیلی و ملاك شرکت دانش آموزانی که در شرایط بازمانده از تحصیل قرار دارند، سن دانش آموز می باشد.

12. با توجه به هماهنگی های صورت پذیرفته در خصوص برگزاری برخی رشته های ورزشی با مشارکت فدراسیون های ملی در قالب (المپیاد استعدادهای برتر)، دستورالعمل های فنی و سایر شرایط پس از تصویب نهایی اعلام خواهد شد.
13.  عنایت به رویکرد جامع و یکپارچه معاونت محترم تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در بخش جشنواره ها و مسابقات ورزشی برای کلیه دانش آموزان اعم از عادی، شرایط خاص، سمپاد، غیر دولتی و ،… لذا برنامه ریزی کلیه مسابقات ورزشی دانش آموزان با همکاری و هماهنگی بخش های مربوطه و معاونت تربیت بدنی و سلامت استان ها و نظارت فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور خواهد بود.

 

جدول رشته های ورزشی، شرایط سنی و تعداد نفرات دانش آموزان بانیازهای ویژه دختر و پسر کشور 1402 – 1403

*به عنوان همیار، دستیار و دونده همراه جهت همراهی با دانش آموز با نشانگان داون، جسمی – حرکتی و 1B دو و میدانی نابینایان در هنگام مسابقه
** یکنفر به عنوان سرپرست تیم دختران و یک نفر به عنوان سرپرست تیم پسران

*** در دو و میدانی با آسیب بینایی تعداد نفرات هر تیم شامل 6 ورز شکار در دو کلاس 1B  دو نفر و کاتس  2Bو 3B چهار نفر می باشد .

جدول رشته های ورزشی و تعداد نفرات دانش آموزان مدارس سمپاد دختر و پسر کشور سال تحصیلی 1402-1403

 

قوانین و مقررات رشته های ورزش دانش آموزی سال 1402 -1403

در برگزاری مسابقات فوق در سطوح مختلف باید قوانین هر رشته ورزشی طبق آیین نامه رعایت گردد که شما برای دانلود فایل قوانین و مقررات مسابقات دانش آموزی در سال 1402 -1403 کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.

رشته های ورزشی به شرح زیر است:

 

✅ هندبال

✅ فوتسال

✅ والیبال

✅ طناب زنی

✅ دو و میدانی

✅ تنیس روی میز

✅ بدمینتون

✅ شنا

✅ شطرنج

✅ بسکتبال

محمد خسروی

63 مطلب منتشر شده

دبیر تربیت بدنی؛ کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات زیرا حتما ببینید ...

%11
تخفیف

کانال نکته و تست دروس مربی تربیت بدنی و سلامت، مشاوره و سبک زندگی

قیمت اصلی 279,000 تومان بود.قیمت فعلی 250,000 تومان است.
125
%13
تخفیف

کانال نکته و تست دروس عمومی استخدامی

قیمت اصلی 174,000 تومان بود.قیمت فعلی 152,000 تومان است.
377
%21
تخفیف

کانال نکته و تست دروس تخصصی تربیت بدنی استخدامی

قیمت اصلی 215,000 تومان بود.قیمت فعلی 171,000 تومان است.
304