برای تهیه دوره ها و فایل ها، ویژه استخدامی و استفاده از تخفیفات کلیک کنید. مشاهده تخفیفات

شیوه نامه ایمن سازی فضا و تجهیزات ورزشی مدارس

دستورالعمل ایمن سازی فضاهای ورزشی

فضاهای آموزشی ورزشی نقش گسترده و ماندگاری در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان ایفا نموده و می توانند همانند محتوای آموزشی و معلمان حامل پیام‌های تربیتی به فراگیران باشند. این فضاها جریان تربیت و شخصیت‌پذیری دانش آموزان را تحت تأثیر قرار داده و به صورت پیدا و پنهان ذهن ،عواطف روان و جسم فراگیران را متأثر می‌سازند. کیفیت مطلوب آموزش تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی وابسته به شیوه صحیح آموزش و داشتن فضای ورزشی مناسب است. داشتن فضای ورزشی مطلوب و نحوه خلق فضایی متناسب با نیازها مستلزم شناسایی اجزا و موقعیت کاربردی، بررسی فضاها، روابط صحیح فضاها و ترکیب هوشمندانه آنها است. فضای ورزشی مدرسه نحوه معماری و ساخت آن باید به گونه‌ای باشد که از هر لحاظ به نیازهای جسمی روانی و اجتماعی دانش آموزان پاسخ دهد.

همچنین ایمن سازی و متناسب سازی فضای آموزشی ورزشی علاوه بر پیشگیری از صدمات و آسیب دیدگی ها، می تواند به عنوان یک عامل مثبت در اذهان اولیا و دانش آموزان در گرایش به فعالیت‌های بدنی و ورزشی در مدارس، مؤثر باشد. به همین منظور معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف مندرج در سند تحول بنیادین راهکار (۱۴۲) و سند تحول دولت مردمی مبنی بر مناسب سازی اماکن و سالن‌های ورزشی درون و مجاورت مدارس اقدام به تهیه و تدوین شیوه نامه ایمن سازی فضا و تجهیزات ورزشی مدارس نموده است.
لذا ضمن ارسال شیوه نامه مذکور از مدیران کل استانها رؤسای آموزش و پرورش مناطق شهرستان، و نواحی انتظار می رود، ضمن تشریح ابعاد و اهداف شیوه نامه برای مدیران و دست اندرکاران بر ضرورت اجرای آن نیز تأکید نمایند.
امید است با ارسال و اجرای کامل شیوه نامه مذکور، علاوه بر آماده سازی زمینه‌های لازم جهت استفاده دانش آموزان از فضا و تجهیزات ایمن، استاندارد و عاری از هر گونه خطر رعایت اصول حقوق ورزشی در اجرای درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی مکمل و همچنین تأمین سلامت و تندرستی آینده سازان میهن اسلامی نیز فراهم گردد.

 

دانلود شیوه نامه ایمن سازی فضای ورزشی مدارس 1401-1402

جهت دانلود شیوه نامه روی دانلود کلیک کنید.

 

از تجربیات خود در ایمن سازی فضاهای ورزشی برای ما بنویسید. کافی است روی نمایش دیدگاه ها و ارسال دیدگاه ذیل همین پست کلیک کنید.

 

محمد خسروی

63 مطلب منتشر شده

دبیر تربیت بدنی؛ کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات زیرا حتما ببینید ...

%11
تخفیف

کانال نکته و تست دروس مربی تربیت بدنی و سلامت، مشاوره و سبک زندگی

قیمت اصلی 279,000 تومان بود.قیمت فعلی 250,000 تومان است.
123
%13
تخفیف

کانال نکته و تست دروس عمومی استخدامی

قیمت اصلی 174,000 تومان بود.قیمت فعلی 152,000 تومان است.
377
%21
تخفیف

کانال نکته و تست دروس تخصصی تربیت بدنی استخدامی

قیمت اصلی 215,000 تومان بود.قیمت فعلی 171,000 تومان است.
302